torek, 19. november 2013

Moji "ko-bi-le-bili-veliki-in-okrogli" makroni (paleo)

Ste še poizkusili makrone (macaroon po angleško)? Potem zamujate čudovito hrustljavkasto kremast okus. Nekaj edinstvenega so. Pa še privlačni na pogled.

Prve sem imela čas preizkusiti makrone od Špele in moram poudarit, da je vsekakor postavila visok nivo kvalitete. Takrat sem se zaljubila v njih. Potem sem tu in tam še kakšne kupila, ampak tisti prvi, Špelini, so zame še vedno najboljši.

Dostikrat sem jih želela narediti tudi sama, pa se mi ni dalo čakati en dan z beljaki ali pa nisem imela jajc (dobesedno in figurativno). Tale mesec, ko sem na paleo prehrani, pa moja glava očitno misli, da mora preizkusiti vse recepte za nazaj in za naprej. Kar zna biti rahel problem, še posebej pri delikatnih sladicah (kar makroni zagotovo so), ker je precej sestavin prepovedanih. V receptu za makrone sicer ni moke (en plus), je pa zato sladkor v prahu (kar je precejšen minus).

Ampak imela sem dovolj jajc (dobesedno in figurativno :)), včeraj sem si že dala na stran dva beljaka, rumenjaka pa sem porabila za zelenjavne pogačice (recept bom objavila v prihodnjih dneh), tako da izgovorov ni bilo. Odločila sem se, da sladkor preprosto zamenjam z medom, kar bo, pač bo.

Poskušala sem vsaj delno slediti (še posebej glede postopka) receptu pri Špeli in Cimetovem dekletu.

Sestavine, ki sem jih uporabila jaz, pa so takšne:
- 2 beljaka (pri meni je to naneslo okoli 80 g) - naj bosta en dan na sobni temperaturi
- 20 g medu
- noževa konica vanilije v prahu
- 100 g mandljev
- 150 g medu

Najprej stepemo beljak, da postane bel, nato pa vmešamo 20 g medu z vanilijo v prahu in stepemo do kompaktne, sijoče mešanice (kar nekaj časa).
Nato dodamo med in mandlje in jih rahlo vmešamo v sneg (z največ 50 zamahi). Gosto kremasto mešanico damo v servirno vrečko (ali navadno vrečko, ki ji odstrižemo kot) in naredimo z maso kroge (ko se razlijejo, naj bodo premera cca. 3 cm). Pustimo stati na sobni temperaturi pol ure, nato pa damo za 25 min v pečico, ogreto na 135° C.
V pečici naj bi makroni lepo narastli (da dobijo pri dnu tako lepo kronico, zgoraj pa morajo biti lepo gladki, skoraj spolirani). Pri meni niso narastli, so bili bolj podobni janeževim upognjencem (bi skoraj zagotovo trdila, da je to zaradi medu in ne čisto pravih razmerij), pa tudi čisto gladki niso bili (verjetno zaradi tega, ker nisem uporabljala mandljeve moke, ampak mlete mandlje). Drugo porcijo sem pekla 5 minut manj, torej 20 minut, ker sem mi je zdela prva runda morda malo pretrda. Ampak so se kasneje, ko sem jih napolnila s kremo, kljub temu fino zmehčali na sredini, zunaj pa so ostali lepo hrustljavi.

Med pečenjem sem naredila čokoladno-bananino kremo. Paleo ne dovoljuje mlečnih izdelkov (recimo smetane), zato sem se poskušala znajti po svoje.
Sestavine:
- žlica kakavovega masla
- pol kocke kokosovega masla (ne olja!)
- 30 g 90% temne čokolade
- 30 g 75% temne čokolade
- žlica kakava v prahu (ali po občutku)
- 1 banana
- malo kokosovega mleka
- malo vanilije v prahu

Čokolado raztopimo v maslu. Banano zmiksamo s paličnim mešalnikom, dodamo kokosovo mleko in vanilijo v prahu. Primešamo raztopljeno čokolado. Krema ni tako čvrsta kot ganache - za kaj takega bi verjetno morala dodati več temne čokolade. Je pa vseeno dobra (rahel priokus svežine doda tudi banana) in se tudi rahlo strdi na hladnem.
Potem pa nas preprosto čaka še samo to, da piškotke in kremo zložimo skupaj. In pohrustamo. Ampak mislim, da tu ne bo problema ...

Dober tek!

4 komentarji:

Gourmet forever pravi ...

Uf, kakšne pohvale! Lepo jih je brati;-) Verjamem, da so billi tvoji makrončki ODLIČNI!

Urska G. pravi ...

Špela, če si kdo zasluži hvalo. si to 100% ti. In če te kdaj kje v savnijski regiji zamika odpret kakšno slaščičarno, bodi prepričana, da bom redna gostja ;).

Anonimni pravi ...

Kul ideja z medom, izgledajo prav simpatični in zelo okusni ;)

Makaraka pravi ...

Pohvale za odlično prezentacijo makronov! Sam jih najreje kupim tukaj - makroni!