ponedeljek, 4. november 2013

Poskus št. 2

Danes je četrti dan novembra. In četrti dan paleovembra. Marca sem že poskušala cel mesec vztrajat na paleo prehrani, pa ni šlo do konca. Sem se trudila slabe tri tedne, potem pa sem podlegla žitnim skupšjavam in, seveda, cukru.

Tokrat začenjam znova. Si dopuščam kak prekršek tu in tam, še posebej če bomo kje v gosteh, ampak načeloma bo zame doma izključno paleonačin prehranjevanja do decembra.

Zakaj ti je tega treba, se bo gotovo kdo vprašal. Res je, tega mi res ni bilo treba, s svojo postavo in kilogrami sem dokaj zadovoljna (kolikor je normalna ženska pač lahko zadovoljna sama s sabo ;) - a o tej obširni temi kdaj drugič), sem tudi zmerno aktivna, tako da kakšna sladkarija tu in tam ni tako problematična.
Ampak pri meni sladkarije nikoli niso samo tu in tam - jaz grem na vse ali nič :). Zato menim, da mi bo mesec brez sestavljenih ogljikovih hidratov (v obliki čokolad, bonbonov, rogljičkov, tortic, čipsov, tortilj ...) samo koristil.

Ob prejšnjem poskusu sem ugotovila tudi, da je moja prebava ob paleoprehrani bistveno hitrejša in bolj efektivna. Napihnjen trebuh in težave z zaprtjem so se tudi tokrat prenehale že po dveh dnevih paleoprehranjevanja.

Sam princip paleoprehrane je v tem, da ogljikove hidrate pridobivaš iz sadja in predvsem zelenjave. Treba je predvsem paziti na to, da se vnos sadja in zelenjave bistveno poveča, ker so to bolj ali manj edini viri OH. Beljakovine se skrivajo v mesu in ribah, zelo pomembna pa je tudi maščoba, večinoma po krivici obsojena za vse probleme z debelostjo in visokim holesterolom.

Če se bi kdo rad opogumil, ima še 27 dni časa do izteka paleovembra. V branje vam priporočam knjigo Robba Wolfa Paleorecept, marsikaj pa se najde tudi na spletu - sama še posebej rada pokukam k Minimalistu in na Restrospektivo.

Bom pa poskušala objavljati tudi kakšne recepte, predvsem za tiste, ki nam bo velikokrat padal cuker, pa bomo želeli to nadomestiti na zdrav (paleo) način.

2 komentarja:

mojchka pravi ...

Le pogumno.
Midva z možem vztrajava že od marca in nama gre super (jaz se večkrat prekršim, priznam, s pico... ampak tudi to opuščam.. tisti napihnjen trebuh in občutek je res grozen!)...

Urska G. pravi ...

O, hvala, sem pa že eno tretjino izziva opravila, tako da pogumno napadam preostanek dni do konca meseca (če se mi pa zadopade, pa še kaj dlje). Opažam, da večino stvari, ki sem jih imela prej na jedilniku, res ni potrebnih za samo življenje.